Dropshipping (stoksuz e-ticaret)

İnternet üzerinden ticaret yapılabileceği keşfedildikten sonra girişimciler, sürekli yeni ticaret modelleri deneyerek gelir elde etmeye sağladı. 

Bu süreçte tutmayan yöntemler de oldu ama dropshipping (stoksuz e-ticaret), e-ticaret trendleri arasında kendine sağlam bir yer buldu. Alıcı için olumsuzluk yaratmayan, satıcı için kolay olan ve tedarikçi için yeni bir satış alanı yaratan Dropshipping e-ticaret modeli, zincir içerisindeki tüm taraflar için kazançlıdır.






Dropshipping


Stoksuz e-ticaret modelinde satıcı olmak, genellikle e-ticarete ilk adım atılan dönemlerde tercih edilir. 

Modelin satıcı için sunduğu avantajlar, hem bu yöntemi denemeyi kolaylaştırır hem de satıcının e-ticaret alanında tecrübe kazanmasını sağlar. 

Üretim, depolama, kargo yönetimi gibi süreçlerle uğraşmak zorunda kalmadan e-ticaret yapmak istiyorsanız, stoksuz e-ticaret modelini denemelisiniz. Ama öncesinde dropshipping nedir, nasıl yapılır, ne kadar kazandırır gibi konularda yeterli bilgilere ulaşmalısınız.

Dropshipping; üretim yapma, ürün stoğu oluşturma ve ürünleri depolama gibi görevleri üstlenmeden yalnızca alıcı ve satıcılar arasında bir bağ oluşturarak köprü görevini sürdürme anlamına geliyor. 

Alıcı, satıcı ve tedarikçiyi kapsayan dropshipping, e-ticaret sitelerinde ya da online pazar yerlerinde müşterilerin beğenisine sunulan ürün ya da hizmetleri içeriyor. 

Satıcı, ilgili ürün ya da hizmete ait bir stoğa veya depoya sahip olmasa da tedarikçi ile iletişime geçerek müşterinin talebini karşılıyor. 

Bu süreçte stok takibi, kargolama, teslim süresinin yönetimi ve müşteri geri bildirimleri tedarikçinin sorumluluğu altında oluyor.


Dropshipping Nedir?


Şöyle ki Dropshipping; ürünleri stoklamaya ve depolamaya gerek kalmadan, alıcı ve satıcı arasında bir köprü oluşturarak yapılan bir e-ticaret modelidir. 

Aynı zamanda dropshipping ya da dropship ne demek diye kelime anlamına bakıldığında, satışla ilgili “direkt nakliye, doğrudan gönderim” gibi tabirlerle karşılaşmak mümkündür. Fakat terim, ticaret jargonuna “stoksuz e-ticaret” olarak geçmiştir. Stoksuz e-ticaret modeli, internet üzerinden satış yapmak için en çok tercih edilen yöntemlerden biridir.

Aynı zamanda stoksuz e-ticarette alıcı, satıcı ve tedarikçi olmak üzere üç temel taraf vardır. Fakat başrol satıcıdır. Çünkü satıcı ve tedarikçi aynı olduğunda model, B2C ticarete döner. 

Stoksuz e-ticaret yapan satıcı, stoklarını tutmadığı ve depolamadığı ürünleri satar. Satmak istediği ürünleri e-ticaret sitesi üzerinde ya da sanal pazar yerlerinde listeler. Ayrıca müşteriler yani alıcılar ise ürünü sipariş eder. Gelen sipariş ise ürünün asıl satıcısına, yani üretici ya da tedarikçiye iletilir.

Bu adımdan sonra ürünün gönderimi ve kargo yönetimi, tedarikçinin sorumluluğundadır. Ardından tedarikçi kendi deposundaki ürünü alıcıya gönderir. Böylece tedarikçi herhangi bir pazarlama çalışması yapmadan, satıcı ise üretim ve depolama yapmadan satış gerçekleştirmiş olur. Ayrıca satıştan elde edilen gelir ise anlaşma doğrultusunda iki taraf arasında bölüşülür.


Dropshipping Avantajları

  • En önemli avantajlarından biri düşük maliyetli olmasıdır.
  • Üretim, depolama, paketleme, personel maaşı ve benzeri masrafların hiçbiri yoktur.
  • Sıfırdan başlangıç sermayesi son derece düşüktür ve iş yükü azdır.
  • Başlamak için büyük ölçekli organizasyonlara ihtiyaç yoktur.
  • Tek bir bilgisayardan, bir kişi tarafından yönetilebilmesi de mümkündür.
  • Büyük sermayeler yatırılmadığı için zarar riski oranı azdır.
  • Farklı sektörlerden çok sayıda tedarikçi ile aynı anda çalışılması mümkün.
  • Tedarikçi sayısı ile birlikte ürün çeşitliliği de arttırılması mümkün.
  • Ürün çeşidini artırmak kolay olduğu için daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşılır.
  • Depolamaya gerek olmadığı için evden çalışmak ve tüm süreci dijitalden yönetmek mümkündür.
  • Sadece satıştaki ürünler sorumluluk dâhilindedir. Stok maliyetleri ile tedarikçi ilgilenir.
  • Gönderim aşaması da tedarikçinin sorumluluğunda olduğundan kargo anlaşmalarına gerek yoktur.

Dropshipping Dezavantajları

  • Komisyon mantığı ile çalışıldığı için kâr marjı düşüktür.
  • Ödeme altyapısı sağlayıcılarının ve pazar yerlerinin aldığı komisyonlar da kârı düşürür.
  • Diğer modellere göre rahat bir girişim olduğu için girişimci sayısı çoktur. Dolayısıyla çetin bir rekabet ortamı vardır.
  • Sadece dropshipping yapanlarla değil, diğer e-ticaret modelindeki satıcılar ile de rekabet edilir.
  • Rekabette öne çıkmak için fiyat düşürmek gerekir ve bu da kârda azalmaya neden olur.
  • Envanter yönetimi biraz daha zordur. Böylece tedarikçinin stoklarını sürekli kontrol ederek ürün listesini güncellemek gerekir.
  • Ayrıca tedarikçinin sorumlu olduğu konular için müşterinin muhatabı satıcıdır. Bu nedenle olası problemlerle satıcı uğraşmak durumundadır.
  • Aynı zamanda tedarikçinin paketleme ve gönderim sürecindeki hatalarından satıcı olumsuz etkilenir.
  • Müşteri ile iletişim kurma sorumluluğu satıcıdadır ve dolayısıyla olası şikâyetleri dinlemek durumunda kalır.
  • Satıştaki ürünler hakkında tedarikçi kadar bilgiye sahip olunmadığı için teknik destek sunmak zordur.

Dropshipping Nasıl Yapılır?


Dropshipping yapmaya başlamadan önce bu stoksuz e-ticaret modelinin sana uygun olup olmadığını, stratejilerini ne ölçüde karşıladığını ve beklediğin gelir ve gider hacmi oranlarını değerlendirmen gerekiyor. 

Dropshipping modelini uygulamaya karar verdikten sonra ürün ya da hizmetlerini doğrudan müşterilerine ulaştırmak ve daha geniş bir tüketici kitlesine ulaşmak için mağaza açmalısın.

Bu mağazayı sanal bir pazar yerinde ya da e-ticaret sitesinde açman mümkün oluyor. Satış kanalını genişletmek istersen hem sanal pazaryeri hem de e-ticaret sitesi uygulamalarını aynı anda kullanabilir ve gelen müşteri taleplerine göre tedarikçinin stoğunun olup olmadığını kontrol edebilirsin. Her iki satış kanalına da ürünleri ya da hizmetleri doğru görsel ve açıklamalar ile eklemek için XML entegrasyonu kullanabilir ve listelenen ürünleri güvenilir bir şekilde satışa sunabilirsin.

Öncelikle dropshipping yapmadan önce, yukarıdaki avantajlar ve dezavantajlar iyi bir şekilde analiz etmelisiniz. Ayrıca sahip olduğunuz girişimci profili ve e-ticaret stratejileriniz doğrultusunda bu modelin sizin için kârlı olup olmayacağını öngörebilmeniz önemlidir. Peki dropshipping nasıl yapılır?

Dropshipping, özel bir e-ticaret sitesinde ya da sanal pazar yerlerinde yapılır. Bunun için kendinize bir e-ticaret sitesi açarak ya da sanal pazar yerlerinde mağaza açarak işe başlamanız mümkündür. Ayrıca her iki yöntem aynı anda da uygulanabilmektedir. Sonuç olarak bu size daha fazla satış kanalı sunar. Tabii aynı zamanda tedarikçilerinizle de anlaşmanız gerekir. Sitenizi ya da mağazanızı açtıktan sonra, tedarikçi ile anlaşmanız doğrultusunda satabileceğiniz ürünleri listelemeniz mümkündür.

Ürün listeleme sürecinde genellikle XML entegrasyonu kullanılır. Entegrasyon kullanmazsanız; tüm ürünlerin açıklamalarını, özelliklerini ve görsellerini tek tek girmeniz gerekir. Dolayısıyla tedarikçilerinizden XML verilerini almalısınız. Ayrıca verileri girdikten sonra ürünler listelenerek satışa başlanabilmektedir. Bu aşamadan sonra yapmanız gereken en önemli iş, ürünleri doğru ve etkili bir şekilde pazarlamaktır.


Dropshipping Yapmak Zararlı mı?


İş modeli zararları ile de gündeme gelen bir e-ticaret modelidir. Aslında bu detaylar için zarardan ziyade tercih denenir. Örneğin başka bir üreticiye ait olan bir ürünü kendinize aitmiş gibi pazarlayıp satmanız gerekir. Yani bu durum, bizzat üretmediğiniz bir ürüne kefil olduğunuz anlamına gelir. Eğer doğru bir tedarikçi ile çalışmıyorsanız, kullanıcı deneyimini düşüren ürünleri satma riskiniz artacaktır. Dolayısıyla müşterilerde bulunan kredi kaybedilecektir. Fakat kilit nokta tedarikçi seçimidir. Daha fazla ürün satabilmek için daha fazla tedarikçi tercih etmek yerine daha az ama daha güvenilir tedarikçi ile çalışmalısınız. Böylece bu durumda zarar görme riskiniz olmaz.


Dropshipping Yasal mı?


Stoksuz e-ticaret yapabilmek için önünüzde herhangi bir yasal engel yoktur. Mevcut mevzuatlarda, e-ticaret girişimcilerinin, stoksuz e-ticaret yapmasını yasaklayan bir madde yoktur. Zaten satışa başlamadan önce, site ya da mağaza açma sürecinde tamamlamanız gereken bazı yasal prosedürler vardır. 

Dolayısıyla birtakım belgeler ile yaptığınız işi yasal boyuta taşıyacağınız için, başka bir tedarikçiye ait ürünleri satmanız serbesttir. Göreviniz sadece satış yaptığınız platformun kurallarına ve tedarikçi ile yaptığınız anlaşmanın maddelerine uymaktır.


Dropshipping Ürün Seçimi Nasıl Yapılır?


Ürün seçimi, bu ticaret modelindeki en önemli iş olarak kabul edilir. Basit bir mantıkla bakıldığında, aslında sürümden kazanıyor gibi satış yapmanız gerekir. Dolayısıyla kendi kendini satabilen ve tekrar tekrar ihtiyaç duyulan ürünler, dropshipping için oldukça uygundur. Ürün seçiminin doğru yapılması hâlinde pazarlama süreci de daha kolay bir hâle gelir. Pazarlama performansınız ile birlikte satışlarınız da artar.

Hangi modelde çalışıyor olursanız olun ürün seçimi, internetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler arasında ilk sıralarda yer alır. Aynı zamanda internetten satış yaparken dikkat edilecek diğer bir nokta ise satıştaki ürüne fiziksel mağazalardan ulaşımın kolay ya da ekonomik olmamasıdır. Ayrıca tüketicilerin online alışverişi tercih etmesinde kolaylık ve uygun fiyat önemli rol oynar. Bu nedenle online dropshipping mağazanızda, potansiyel müşterileriniz için avantajlı ürünlere yer vermelisiniz.

Listelemek için tercih edeceğiniz ürünlerin hedef pazarlarına da dikkat etmelisiniz. Pazardaki kitlenin boyutu bu noktada çok önemlidir. Çok dar ya da çok geniş pazarlar, bu e-ticaret modeli için uygun değildir. Dengeli bir pazarda, sabit bir kitlesi olan ürün gruplarına yönelmek en doğrusudur.


Dropshipping’e uygun olan ürünlere şu örnekler verilir:

  • Kılıf, kulaklık, hoparlör, mouse, klavye gibi elektronik ürün aksesuarları ve donanım birimleri
  • Şampuan, diş macunu, krem, maske gibi tüketilen kişisel bakım ürünleri
  • Başta mama ve kum olmak üzere evcil hayvanlara yönelik ihtiyaç ürünleri, aksesuarlar ve oyuncaklar
  • Kitap, kırtasiye, oyuncak, müzik aleti, puzzle, kutu oyunu gibi hobi ürünleri
  • İş yerlerinin ihtiyaç duyduğu kâğıt, mürekkep, temizlik ürünleri ve benzeri sarf malzemeleri


Dropshipping ile Ne Kadar Kazanılır?


Burada kazanç aralığı çok geniştir. Eğer e-ticarete yeni başlamak ve düşük bütçeyle iş yapmak gibi hedeflerle bu yöntemi tercih ediyorsanız, başlangıçta beklentinizi düşük tutmalısınız. 

Tecrübe edindikçe zaman içerisinde satışlarınızı ve kazancınızı da arttırmanız mümkündür. Sonuç olarak kazanabileceğiniz para biraz da size bağlıdır. 

Girişimcilik ve pazarlama performansınız satışları, dolayısıyla kazancınızı doğrudan etkiler. Tedarikçi ve ürün seçimini doğru yaptıktan sonra etkili bir pazarlama ile dropshipping’i meslek edinecek kadar çok para kazanmanız mümkündür.


Dropshipping Ödemeleri Nasıl Alınır?


Ödemeler için tercih edebileceğiniz en pratik yol geleneksel bankacılık yöntemleridir. Kısaca havale ve EFT gibi yöntemlerle ödemelerinizi almanız mümkündür. Aynı zamanda Türkiye’de hizmet veren platformlar üzerinden dropshipping yapıyorsanız, çalıştığınız banka üzerinden ödeme almanız mümkündür. Fakat yurt dışı merkezli bir platformda satış yaptığınızda, hem uluslararası transfere izin veren hem de Türkiye’de aktif olan bir ödeme aracı seçmeniz gerekir.


Dropshipping Yapmak İçin Gerekenler


En önemlisi yasal olmak ve vergi yükümlülüklerini yerine getirmektir

Yasal şartları taşımıyorsanız sanal pazar yerlerinde mağaza açmanız ya da bir e-ticaret sitesi kurabilmeniz mümkün değildir. Dolayısıyla ilk olarak, kuruluş aşaması son derece basit olan şahıs şirketi kurmalısınız. Daha büyük bir girişim düşünüyorsanız anonim ya da limited şirketi de kurabilirsiniz elbette. Sonrasında izlenecek adımlar kısaca şöyledir:

  • Rekabet ortamı analizi yapma
  • Satış yapacağınız e-ticaret sitesini oluşturma
  • Tedarikçi seçimi
  • Müşteri edinme

Dropshipping Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler


Stoksuz e-ticaret yaparken attığınız her adıma dikkat etmeniz gerekir. Rekabet ortamından tedarikçiye, üründen müşteriye tüm dinamikler, sizin satışlarınızı ve gelirinizi etkiler. Dolayısıyla dikkatli olmak her zaman faydalıdır. Başlangıçta acele etmeden, her adımı iyice analiz ederek atmak, işletmenizin geleceği için sağlam bir temele sahip olmanızı sağlar. Ardından satış ve pazarlama stratejileri ile daha da büyüyebilmeniz mümkün olur.


Rekabet Ortamı Analizi Yapın


Pazara giriş yaptığınızda, dropshipping yapan firmalar ile doğrudan rakip olursunuz. Tabii müşteriler sizi bir aracıdan ziyade satıcı olarak muhatap alacağı için diğer formattaki satıcıların çoğu da rakibiniz olarak karşınıza çıkar. 

Bu nedenle rekabet ortamı ve rakip analizi yapmak, başlangıç aşamasında oldukça önemlidir. İşletmenizin kimliğini belirlerken ortam ve rakip analizi verilerini dikkate almanızda fayda vardır. Böylece pazarda öne çıkmanız daha kolay olur. Aynı şekilde rekabet ortamı ve rakip analizi yapmak, ürün ve tedarikçi seçimi sürecinde de size yardımcı olur.


Satışları Yapacağınız E-ticaret Sitenizi Oluşturun


Müşterileriniz tedarikçinizi değil, sizi tanır. Bu nedenle güvenilir bir kimlik oluşturma görevi size düşer. En etkili yol ise doğru bir e-ticaret sitesi oluşturmaktır. 

Satışlarınızı yapacağınız donanımlı bir e-ticaret sitesine sahip olmanız gerekir. Ayrıca kullanıcı deneyimini artırmak ve memnuniyeti en üst düzeyde tutabilmek için güçlü bir altyapıya ihtiyacınız vardır. 

E-ticaret siteniz basit bir arayüze ve kolay bir kullanıma sahip olmalıdır. Ürünleri sadece kategorilere göre listelemeniz yeterli değildir. Çeşitli filtreler de ekleyerek kullanıcının ürünlere ulaşmasını kolaylaştırmalısınız. 

Görsellik konusunda olduğu gibi teknik konularda da dikkat çekici ve kullanışlı bir site sunmalısınız. Güvenli bir ödeme altyapısı da önemli bir detaydır. Ayrıca alternatif ödeme yöntemi seçeneklerini artırmanızda da fayda vardır.

IdeaSoft e-ticaret paketlerinden size uygun olanı seçtiğinizde, çok kısa bir sürede satış yapmaya hazır bir e-ticaret sitesine sahip olursunuz. Her yönüyle kullanışlı ve güvenli olan bu sitelerde XML entegrasyonu da bulunur. Böylece tedarikçinizden aldığınız verileri kolayca sitenize yükleme ve ürünleri listeleme şansınız vardır.


Doğru Tedarikçiyi Seçin


Dropshipping girişimcisi olarak siz, tedarikçinizi temsil ediyor sayılırsınız. Müşteriler sizi muhatap alır ama ürünlerin asıl sahibi tedarikçidir. Dolayısıyla tedarikçi, sizinle ilgili pek çok detayın belirleyicisi olur. Örneğin kötü bir paketleme ile gönderilen ürünlerden memnun kalmayan müşterileriniz bu durumdan sizi sorumlu tutar. Online alışverişte en sık duyulan kargoların geç ulaşması sorunu da sizi olumsuz etkiler.

Doğru tedarikçiyi seçmek, bu detayların dışında iletişim ve operasyon süreci için de önemlidir. Sizinle sürekli ve sağlıklı bir şekilde iletişim içerisinde kalabilecek bir tedarikçi seçmelisiniz. Ürünler ile ilgili stok ve benzeri tüm detayları sizinle güncel olarak paylaşmalıdır. Böylece siz de satışa sunduğunuz ürünler hakkında yetkinlik sahibi olabilir, sitenizdeki stokları güncel tutmanız mümkündür.

Seçtiğiniz tedarikçinin ürünlerini de ayrıca incelemelisiniz. Bir satış gerçekleştiğinde siz sadece dijital süreci yönetirsiniz. Dolayısıyla müşterinize giden ürünü fiziksel olarak görmezsiniz. Bu nedenle tedarikçi ile anlaşmadan önce mutlaka numune isteyin ya da gidip ürünleri yerinde görün. Ürünlerin kalitesinden emin olduktan sonra tedarikçi ile anlaşma yapın.


Müşteri Edinmek İçin Planlama Gerçekleştirin


Satışa başlamadan önceki tüm aşamalar tamamlandıktan sonra, hiç bitmemesi gereken bir müşteri edinme süreci başlar. Dropshipping’de sadık müşterilere sahip olmak nispeten daha zor olduğu için sürekli yeni müşteriler edinmeniz gerekir. Bunun için de etkili pazarlama stratejileri oluşturmalısınız. Pazarlama stratejinizi ise müşteri edinme planlarınız doğrultusunda seçmelisiniz.

Müşteri edinme sürecinde en önemli silahlarınız dijital reklamlar ve sosyal medyadır. Dijital reklam kanallarını mümkün olduğunca yoğun bir şekilde kullanın. Sosyal medyayı ise hiçbir zaman ihmal etmeyin. Örneğin Instagram’ın mağaza özelliğini kullanarak daha fazla müşteriye ulaşmanız mümkün. Ayrıca sitenizin SEO uyumlu olmasına dikkat edin ve mutlaka bir blog sayfası açın. Böylece müşterilerinizin size ulaşması ve sizinle etkileşimde kalması daha kolay olur.


Dropshipping Tedarikçileri


Kendinize ait bir e-ticaret sitesi açabilmenin yanında ulusal ve uluslararası sanal pazar yerlerini de alternatif olarak kullanabilirsiniz. Fakat bu noktada, zaten kısıtlı olan kâr marjınızın, pazar yeri komisyonları ile birlikte bir miktar daha azalabileceği ihtimalini göz önünde bulundurmalısınız. 

Bu sebeple dropshipping yapanlar genellikle her iki satış kanalını da aynı anda kullanırlar. Ayrıca birden fazla sanal pazar yerinde mağaza açarak da satış kanalları arttırır.


eBay Dropshipping


Dünyanın en popüler e-ticaret platformlarından biridir. Uluslararası bir hizmet sunan eBay, dropshipping’e bazı sınırlamalar dahilinde izin verir. Eğer eBay üzerinden dropshipping yapmak istiyorsanız, tedarikçiniz bir toptancı olmalıdır. Perakendecilerin ya da diğer pazar yerlerinin tedarikçi olduğu bir senaryoda eBay, dropshipping’e izin vermemektedir. Ayrıca platform, böyle bir durumun tespitinde ciddi yaptırımlar uygulayacağını da bildirmektedir.


Amazon Dropshipping


Dünya üzerinde e-ticaretin en önemli parçalarından biri olan Amazon, dropshipping modelinde de pratik çözümler sunar. 

Bu pazaryeri satış kurallarına uyan tüm satıcıların dropshipping yapmasına izin verir. Amazon’un bu hizmetindeki en önemli şartlardan biri ise satılan ürünün paketinde, aracılık ettiğinizi gösteren herhangi bir fatura, ambalaj ya da etiket olmamasıdır. Ayrıca iade taleplerini de sizin karşılamanız beklenir. 

Aynı zamanda Amazon’da dropshipping yapabilmek için bir satıcı hesabı açmanız yeterlidir. Yaptığınız satışlar üzerinden komisyon, ürün maliyeti, kargo masrafı gibi giderler düşülür ve belirli periyotlarla ödeme alırsınız. Amazon’da stoksuz e-ticaret yaparken dropshipping yazılımından da faydalanabilirsiniz.

Daha çok Amazon’da karşımıza çıksa da farklı sitelerde de kullanılabilen dropshipping yazılımı nedir? Dropshipping yazılımı, genellikle otomasyon mantığıyla çalışan ve stoksuz e-ticaret sürecini kolaylaştıran yazılımlara verilen isimdir. Yazılımlarda ürün bulma, stok takibi, fiyat yönetimi, rakip analizi gibi bazı temel özellikler bulunur. Örneğin bir yazılım kullanıldığında, Amazon üzerinden tedarik edilip yine Amazon müşterilerine satılabilecek ürünler daha kolay bulunabilir.


AliExpress Dropshipping


Dünya geneline hitap etmesi ve geniş bir müşteri kitlesine sahip olması ile bilinen bir platform. Dropshipping yapanlara özel hizmetleri de bulunan e-ticaret platformu, ücretsiz üyelik sunması ile öne çıkmaktadır. 

AliExpress üzerinden açılan bir hesap ile yurt dışına da satış yapılabilmektadır. Hesap açıp mağaza oluşturduktan sonra ürünler listelenir. Ayrıca kendi e-ticaret siteniz üzerinden stoksuz e-ticaret yapmak için de AliExpress’te hizmet veren tedarikçilerle çalışmak mümkündür.


n11 Dropshipping


Dropshipping yapmak için yerli sanal pazar yerlerini de tercih etmeniz mümkün. Bu seçenekler arasında öne çıkanlardan biri n11’dir. Türkiye’nin en hareketli pazar yerlerinden biri olan n11, mağaza özellikleri sebebiyle kendi e-ticaret sitesi olan kişiler tarafından da sıklıkla tercih edilir. Ayrıca şirket kurulum sürecinde de destek verdiği için yeni başlayanlar için idealdir. Birkaç kolay adımdan sonra açılabilen mağazada ürünlerinizi listeleyerek n11 üzerinden dropshipping yapmanız mümkün.


Trendyol Dropshipping


Türkiye’nin en popüler alışveriş sitelerinden biri Trendyol'dur. Rakiplerine göre daha farklı pazarlama yöntemleri ile gündeme gelen bir platformdur. Hızlı bir şekilde büyüyen bu pazar yerinde de dropshipping yapabilmek mümkündür. Yüksek komisyon oranlarından dolayı dropshipping yapanların çok sık tercih etmediği pazaryeridir. Şirket kurmaya gerek kalmaksızın satışa izin vererek avantaj sağlamaktadır. Trendyol üzerinden şirket kurmadan dropshipping yapmak için ise vergiden muaf olduğunuzu gösteren bir belgeyi Trendyol’a iletmeniz gerekmektedir.


GittiGidiyor Dropshipping


Dropshipping yapılacak siteler arasında en çok tercih edilenlerden biri GittiGidiyor’dur. Bunun sebebi, üyelik ve mağazacılık şartlarının daha avantajlı olmasıdır. Ücretsiz mağaza açılışına izin vermesinden dolayı dropshipping için oldukça idealdir. Dünyanın en önemli e-ticaret markalarından biri olan eBay çatısı altında hizmet veren GittiGidiyor, güvenilirlik oranının yüksek olması nedeniyle de satıcılara avantaj sağlar. Listelenebilecek ürün sayısı konusunda esneklik sunan GittiGidiyor’da hızlı bir şekilde mağaza açarak satışa başlamanız mümkün.


Hepsiburada Dropshipping


Türkiye’deki en eski e-ticaret platformlarından biri olan Hepsiburada, geniş müşteri kitlesi ile satıcılara önemli bir satış alanı yaratır. Platformda mağaza açma süreci kolay olsa da satıcılara sunduğu şartlar ve belge talepleri nedeniyle, dropshipping yapanların ilk tercihleri arasında yer almaz. Ayrıca Hepsiburada, tedarikçiler ile kendi adına anlaşıp dropshipping yapan bir firmadır. Dolayısıyla pazar yerindeki satıcılara doğrudan rakip olur. Bu da dropshipping konusunda satıcılar için değil tedarikçiler için ideal olduğunu gösteren bir detaydır.



Stoksuz e-ticaret, geleneksel ticaret ile ilgilenmeyen ve fiziksel mağazası olmayan e-ticaret girişimcileri için son derece ideal bir yöntemdir. E-ticarete yeni adım atıyor ve büyük risklere girmek istemiyorsanız, bu model ile yola çıkabilirsiniz.


Dropshipping İş Modeli Nedir?


Satıcının fiziksel bir depo kullanmadığı, ürünlerin sadece satış ve pazarlamasından sorumlu olduğu e-ticaret yöntemidir. Müşterinin ürüne ulaşımını kolaylaştırırken bir yandan da tedarikçinin daha fazla ürün satmasını sağlayan stoksuz e-ticaret girişimcisi, yaptığı bu iş üzerinden komisyon kazanır.

Dropshipping İş Modeli Nasıl Çalışır?
  • Ürünler, dropshipper tarafından bir e-ticaret sitesinde ya da pazar yerinde listelenir.
  • Müşteriden gelen siparişin detayları ve ürünün ücreti tedarikçiye iletilir.
  • Tedarikçi ürünü paketleyip kargoya vererek doğrudan müşteriye gönderir.
Dropshipping Ödeme Alma Yöntemi

Türkiye’deki pazar yerlerinde yapılan stoksuz e-ticarette ödemeler doğrudan banka hesabına gelir. Yabancı merkezli platformlardaki satışlar ise bir aracı kurum tarafından alınır. En popüler ödeme sağlayıcısı, Türkiye’de kullanılamayan PayPal’dır. Bunun yerine Wise ve benzeri sağlayıcılar tercih edilmesinde fayda var.

Ürün, envanter, paketleme ve nakliyat işleri ile tedarikçiniz ilgilenir. Böylece bunlar ile zaman kaybetmez ve işinizi büyütmeye ayıracak vaktiniz olur.

Eğer işe yeni başlıyorsanız 'dropshipping' sayesinde fazla para harcamadan işinizi kurabilirsiniz. Normalde perakendecilerin ürünleri satın alması ve depolaması gerekmektedir. Fakat 'dropshipping' yöntemini kullanıyorsanız çok az masrafla birçok ürünü müşterilerinize sunabilirsiniz.

Eğer işe yeni başlıyorsanız 'dropshipping' sayesinde fazla para harcamadan işinizi kurabilirsiniz. Normalde perakendecilerin ürünleri satın alması ve depolaması gerekmektedir. Fakat 'dropshipping' yöntemini kullanıyorsanız çok az masrafla birçok ürünü müşterilerinize sunabilirsiniz.

Eğer ürün çeşitliliğini arttırmak istiyorsanız 'dropshipping' sizin için çok uygun bir yöntemdir. Yeni ürünleri satmaya başladığınızda müşterilerinizin yorumlarını göz önünde bulundurarak bu ürünlerin ne kadar ilgi gördüğünü test edebilirsiniz. Bu sayede ürünleri stoklamak ve çok para harcamak zorunda kalmadan yeni ürünlerin piyasada ne kadar satacağını görmüş olursunuz.İşiniz büyüdükçe stoksuz satış yaparken lojistiği yönetmeniz zorlaşabilir. Tedarikçiniz birden çok depo ile çalışıyorsa işler daha da karmaşık bir hale gelebilir. Yetersiz lojistik yönetimi, yanlış adrese gönderim ve kargonun gecikmesi gibi hatalara neden olur. Bu durum da müşterilerinizin memnuniyetsizliğine yol açar.Fiziksel bir mağazanız olsa müşterilerinizle iyi iletişim kurmak adına teşekkür notları ve ikramlar yapabilirsiniz ama 'dropshipping' yöntemini kullandığınızda paketleme ile siz ilgilenmeyeceğiniz için bu konularda kontrolünüz olmayacaktır. Tam olarak bu yüzden 'dropshipping' yöntemini kullanan bazı satıcılar faturaları özelleştirir ya da ortakları ile paketlemede kullanılacak özel notlar için anlaşırlar.

Küçük işletmeler için yüksek fiyatlarda ürün satmak zor olabilir. 'Dropshipping' yöntemini kullanırken sattığınız ürünler de diğer insanların ürünlerine benzer olacağından ister istemez çok benzersiz ürünler satamazsınız. İşletmenizi ve ürünlerinizi diğerlerinden ayırabilecek teknikler için yatırım yapmalısınız. Böylece ürünlerinizi daha yüksek fiyatlar ile satışa sunabilirsiniz.

Söylediğimiz gibi 'dropshipping' yapan birçok kişi ile rekabet etmeniz gerekmektedir. Diğerleri sizin ile aynı ürünleri satacağından 'dropshipping' yöntemini kullandığınızda anında para kazanacağınızı düşünmemelisiniz. Ürünlerinizi öne çıkaracak yöntemler bulmalısınız.

Pazarlama ve SEO yöntemleri ürünlerinize olan talebin artmasını ve çevrimiçi mağazanıza daha fazla ziyaretçi gelmesini sağlayacaktır. Paketleme üzerinde kontrolünüz olmayacağından müşteri hizmetlerine önem vermeli ve müşterilerinizin memnuniyetini sağlamalısınız.Eğer sadece bir tedarikçi ile çalışırsanız birçok lojistik sorun ile karşılaşma olasılığınız artar. Bir anda tedarikçinin ürün fiyatlarını arttırması, işi bırakması veya sizinle çalışmak istememesi gibi durumlar ile karşılaşabilirsiniz. En basit sorununuz ise tedarikçinin stoklarının bitmesi olabilir. Bu yüzden birden çok tedarikçi ile çalışarak işinizi sağlama almanız gerekmektedir.

Kendiniz tedarikçiden bir sipariş talep ederek paketleme ve ürünün geliş hızı gibi faktörlerin ne kadar kaliteli olduğunu kontrol etmelisiniz. Bu testi düzenli aralıklar ile yaparak kalitenin aynı şekilde devam edip etmediğini kontrol edebilirsiniz. Bu şekilde de karşılaşabileceğiniz sorunları en aza indirgemiş olursunuz.

Nakliye ücretleri ile ilgilenmek tek bir noktadan ürün gönderiyor olsanız bile oldukça zorlayıcı olabilir. Birden fazla tedarikçiden ve depodan ürünleriniz dağıtılıyorsa durum daha da korkutucu bir hale gelebilir.Her siparişte nakliye ücretini düşünürseniz işinizi geliştirmeye harcayacak enerjiniz kalmaz. Endişelenmek yerine geçmiş siparişlere bakarak sabit bir gönderim ücreti belirleyebilir ya da alışveriş tutarına göre gönderim ücretini belirleyebilirsiniz.
Müşterilerin alışveriş sepetindekileri almamalarının en büyük nedeni gönderim ücretinin yüksek olmasından kaynaklanır. Sabit bir gönderim ücreti sağlarsanız satın alma sırasında müşteriler ekstra ücretler ile karşılaşmazlar.




Kaynaklar

https://onedio.com/haber/bilmeyen-kalmasin-son-zamanlarin-en-cok-para-kazandiran-yontemi-olan-dropshipping-i-anlatiyoruz-941047
https://www.allianz.com.tr/tr_TR/seninle-guzel/dropshipping-nedir-ve-nasil-yapilir.html#/customer-lead-form
https://www.ideasoft.com.tr/dropshipping-nedir-dropshipping-nasil-yapilir/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çöp DNA (İnsan DNA' sının %98' i)

Bakım Yönetimi

Matrix Felsefesi ve Platon' un Mağara Alegorisi